Tworzę i moderuję badania UX (User Experience). Pomagam na każdym etapie istnienia Twojego produktu: od koncepcji, przez prototyp, aż po istniejący projekt.
Przed każdym badaniem UX, tworzę z klientem plan badawczy, który składa się na ustalenie potrzeby badawczej, pozyskanie od klienta wszystkich niezbędnych informacji (grupa docelowa, przedmiot badania, deadline), wybranie narzędzi i stworzenie harmonogramu badania UX.
Decydujemy, jakie informacje chcemy uzyskać dzięki badaniu UX. Zadajemy pytania, na które szukamy odpowiedzi.
Ustalamy, jakimi cechami charakteryzują się respondenci oraz wielkość próby uczestników.
Wybieramy metodę badawczą UX, która pozwoli nam zrealizować nasze cele.
Ustalamy ramy czasowe poszczególnych etapów badania.
To czas, w którym realizujemy badanie UX zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.
Dostarczam wnioski w ustalonej formie. Najczęściej jest to raport PDF lub prezentacja PowerPoint.
Badania UX mogą dostarczyć Tobie bezcennej wiedzy na temat Twoich użytkowników. Możesz dowiedzieć się, w jaki sposób korzystają z Twojego produktu, co ich cechuje oraz jakimi motywacjami się kierują.
Dowiesz się czegoś o użytkownikach korzystających z Twoich usług.
Ulepszysz serwis pod kątem użyteczności i dostarczania pozytywnych emocji.
Rozwiniesz swoją usługę bazując na danych, a nie na własnych przeczuciach.
W zależności od celów badania UX i grupy docelowej, korzystam z poniższych metod badawczych:
Są to badania poświęcone poznawaniu doświadczeń i postaw użytkownika w kontakcie z produktem (nie tylko cyfrowym). Można je podzielić na ilościowe i jakościowe. Możemy dzięki nim odkrywać przyczyny zjawisk, znajdywać inspirację, oceniać użyteczność interfejsów oraz optymalizować wdrożone rozwiązania.
Zdecydowanie tak. Audyt użyteczności wykluczy elementarne problemy związane z serwisem, dzięki czemu nie narazimy użytkowników na odkrywanie problemów, które rozwiążemy wcześniej. Jest to tym samym oszczędność czasu w trakcie procesu badawczego. Poczytaj więcej o audycie UX.
To zależy od badania. Czas poświęcony na badanie zależy od jego zakresu i metody badawczej.
Dobrze zaprojektowane badanie zawsze dostarczy wniosków. Jeżeli na podstawie badania nie wyciągnę żadnych wniosków, oznacza to, że je źle zaprojektowałem.
Jeśli chcesz porozmawiać o swoim projekcie, napisz do mnie przez formularz lub bezpośrednio na mejla.
Jako jedyny badacz w Polsce udostępniam za darmo z objaśnieniem kalkulatory dla najpopularniejszych metryk UX. Wszystkie kalkulatory napisałem w JavaScript, a ich kod źródłowy jest dostępny dla dociekliwych.
Aby zapewnić Tobie jak najlepsze wrażenia, korzystam z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli mi przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie.